27 juli 2011

Allt eller inget

Jag är en sån där “allt eller inget” personlighet. Särskilt noterbart blir detta när det kommer till kapitlet kost och hälsa. Ett exempel: Om jag är duktig och tränar äter jag sunt och bra, annars känns det ju som om man tränat i onödan liksom. Om jag inte tränar och äter en någon osund till frukost (rostat bröd med björnbärsmarmelad är en favorit) då är ju allt förstört från början och hela dagen går i osundhetens tecken. Jag har heller aldrig köpt en chokladkaka och sparat halva. Ät den fort, kasta pappret och glöm är mer min melodi. Jag jobbar denna vecka och nästa innan jag får semester. Tiden fram till min semester går i sundhetens tecken. Det osunda med min bantning och sundhet är väl att jag aldrig vare sig bantat eller tränat för att må bra (för det gör jag ändå, jag har ingen medicinsk övervikt) utan bara för att bli smal. För när jag blir smal blir jag ju med automatik snygg och framgångsrik, eller hur?

För övrigt har jag fått diagnosen Borrelia och penicillin mot detta. Känns ju konstigt och onödigt att äta antibiotika för ett utslag på låret, men gör man det inte kan den ju sätta sig i nervsystemet och DET vill man ju INTE. Ny remiss till neurolog skickad samt ett test av migränprofylax blev också resultatet av mitt läkarbesök. Sammanfattningsvis är jag snart smal, snygg, framgångsrik OCH huvudvärksfri :)

3 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Så det var borelia. Ojdå! Hoppas att även huvudvärken försvinner.

mammaxtre sa...

Oj så trist med Borleia. Vilken tur att du gick till doktorn!

Kram

Anonym sa...

Härlig bild!
Vet exakt vad du menar - är lika dan!
Kram Maribel