29 september 2012

Prismedveten

Det har jag alltid varit, fast jag som vuxen egentligen aldrig behövt. I dag var köpte jag rakblad på Åhléns för 199:- Inga konstigheter. Sen åkte vi (för chilin och ovanlighetens skull) till Willys och handlade ingredienser till kvällens middag. I kassan hänger rakbladen. Samma fyrpack som jag just inhandlat fast här kostade exakt samma förpackning 110:-. Grrr. Man lär sig.

I grytan puttrar chili con carne. Riktig med älggrytbitar (i stället för högrev, det går lika bra stod det i receptet) Massor av chili och 10 vitlöksklyftor. Luktar himmelskt.

Och Luleå leder över Växjö med 1-2 efter första perioden.

PS Löpningen gick superbra! 8 kilometer utan vare sig stopp, håll eller andra oangelägenheter DS


1 kommentar:

Gun sa...

Det är aldrig kul att upptäcka att det är mycket billigare nån annanstans :/
Älg och chili, blev det gott?
Ha en skön söndag, det ska jag :)
Kram