02 september 2012

Min tjejmil 2012

Tjejmilen

Efter att ha mornat mig i soffan begav jag mig ombytt och klar till stan. Startade i Hornstull hos Oskar och Nina för att lämna min packning där.

Tjejmilen2

Väl ute på Gärdet var jag inte ensam, och som alla kvinnor (som fött barn) vill man gärna vara nypinkat inför en mils löpning.

Tjejmilen3

Geggamojjigt värre! Denna bild togs före loppet.

Tjejmilen4

Fåfäng (läs dum) som man hade jag satt på mig maskara. Höll nog de första 5 kilometrarna men när hällregnet började hamnade den runt ögonen och på kinderna. Så dumt. Vattenfast eller ingen alls är ett ett tips.

Tjejmilen5

Efter loppet åkte jag tillbaks till Hornstull för att duscha och fixa mig. Underbara Oskar & Nina hade köpt bubbel och mycket gott tilltugg.

Tjejmilen6

Här poserar jag med min medalj påväg att träffa mina kollegor från vårt kontor i Värmland.

Tjejmilen7

Charlotte, Mari, Christina och Cecilia hade åkt från Kristinehamn för att springa och gå på Norra Brunn. Vi hann ses på Bishops Arms för en öl innan de begav sig av för middag och stå upp och jag begav mig hem middag och sitta ner Ler

Tjejmilen8

Trött i benen men mycket nöjd! Min fina karl hämtade mig i Östertälje och hade lagat underbar middag hemma. Oxfilé, potatis och palsternackspuré, sparris och rödvinsreduktion.

Tiden då? Mitt mål var under en timme. Eftersom jag inte är van att springa tävlingar och inte sprang i en grupp där tidtagning ingick (de var fullbokade när vi anmälde oss) så skulle jag ta tid med min app (RunKeeper) Jag klickade i gång den när starten gick vilket tydligen var FEL. Man ska starta den när man passerar startlinjen. Min app sa således att det tog en timme och 8 minuter. Men det tog säkert bara en timme för från startskottet till jag passerade startlinjen tog det åtskilliga minuter. Sammanfattningsvis: Tjejmilen var mycket bättre arrangerat än Vårruset. Mycket roligare att springa, flackt men mycket folk som proppar upp. Ändå fler som verkligen sprang mot vårruset där många gick (i bredd) Mycket dåligt väder, men en kul dag!

I dag har jag jobbat 08-12, 55 samtal av skiftande slag. Fall i hemmet, kondylom, feber, missfall och mjölkstockningar har det getts råd om. Nu hoppar jag in i duschen och inväntar Magnus som är i svampskogen.

Ha det gott, ni vet väl att det är 30 minuters sammandrag om Tjejmilen på TV 4 16.30 idag?

3 kommentarer:

Mamma sa...

Du måste känna dig stolt Att ha nått ditt mål, med all rätt. Vilken kick det måste ge. Du fortsätter väl springa antar jag. Grattis igen
Kram

Anonym sa...

Sjukt duktig !!!
Åh vad stolt jag skulle vara om jag var du
Kramar
Lollo

mammaxtre sa...

Så bra gjort Marie. En timme är superduper!

Sprang 6.5 km ikväll och kände tat jag ville ge upp efter tre. Tungt så tungt. Kom på att jag aksne inte kan springa tjejmilen nästa år. Loppet kan infalla med bröllopet.

Kram