12 september 2012

Oral galvanism

Har jag inte. Men eftersom dessa -70 tals amalgamfyllningar jag har till slut orsakar djupa sprickor i mina tänder har jag valt att ta bort det. Som lök på laxen blir man ju otroligt snygg i munnen. Min oxeltand som sprack i våras kostade ju totalt 9500 :- att fixa allessuzammen. I dag var det dags för besök ett. En för mig helt ny tandläkare som är nybliven kompanjon till min "gamla" Magdalena. Shit pommes frittes vad bra det gick! På en timme hann han byta fyra fula gråa amalgamfyllningar (3 nere och en uppe) mot vit plast. Ingen bedövning och inte gjorde det (så värst) ont. Nu har jag bara två kvar som skall bytas den 9/10. Very nöjd!

PS Fatta att jag hade 3 lika stora gråa fyllningar på den nu mer helvita sidan! DS

PS2 I dag lyssnade jag på Anders Olsson, simmaren från Hagfors. Vilket människoöde och vilken karl. Lyssna på det om du inte gjorde det i somras! DS



2 kommentarer:

Åsa E R sa...

Wow! Vilken skillnad det blir! Väldigt fräscht.
Ja, Anders, hur mycket otur kan man ha i livet?

Pingvinfamiljen sa...

Oj vilken skillnad. Mycket snyggt. Jag lyssnade på han den där afghanen igår och han var mycket bra.