17 september 2012

En fager mö

av Joyce Carol Oates har jag läst ut i dag. En tunn bok som man inte gärna kastade sig över om jag ska vara ärlig. Ändå är det en gripande roman som sätter sig fast och man (eller åtminstone jag) känner precis vad Katya Spivac känner. Just det är hon bra på Joyce.

I kväll har jag kokat rabarbermarmelad med vanilj och citron. Dom fick inte plats i frysen som nu mer är full av älg. Plockat fästingar på min man har jag också roat mig med (5 stycken totalt efter gårdagens svamprunda!) Kanske tycker dom att vi ska få valuta för våra dyra tbe vaccin, haha!




2 kommentarer:

Pingvinfamiljen sa...

Oh shit, fem fästningar! Hua.

Gun sa...

FEM fästningar, fy vad jobbigt. Jag har haft en, jag smakar nog Inge vidare...
Himmel så husliga ni är :) Vart rabarbern god?
Kram