20 september 2012

Positiv

Jag är inte bara spontan utan även positiv. Det halsonda och hostan nu på dag 4 blir inte värre (inte bättre heller i och för sig) Jag är inte ett dugg snuvig eller särskilt allmänpåverkad. Således kommer det inte att påverka min Frankrikeresa till helgen!

För många år sedan skulle jag resa på sol och badresa med några av mina barn och lillasyster. Blev tokförkyld och köpte något hälsokostpreparat (som jag inte tror på, jag tror på det man kan bevisa vetenskapligt) Tro på fan jag blev frisk på ett dygn. Jag har provat det senare och det har inte hjälp. Således hade jag med all sannolikhet blivit frisk utan.

Köper ni mediciner eller hälsokost mot era förkylningar?

Bild av ett förstorat förkylningsvirus

4 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Jag undviker kemikalier så långt som möjligt. Äter inte ens alvedon. Vid riktigt jobbiga förkylningar tar jag näspray och sköljer alltid bihålorna med saltvatten genom yogakannan. Vilken tur att du är på bättringsvägen. Om inte annat för att känna smaken av vinet, osten och sjömaten :)

LiteAvLinda sa...

hmm.. sjömaten?? haha du vet vad jag menar

Pingvinfamiljen sa...

Echinagaard, hur man nu stavar till det, kommer jag ihåg att du drack. I brustablett tror jag bestämt. I Sverige drack jag sånna droppar om jag kände att jag hade något skit i kroppen och jag tyckte det funkade. När vi var i NY köpte jag några förkylningstabletter men jag ska nog inte äta sånt för jag blev så konstig. Trampade luft och blev yr och snustorr i munnen. Var tvungen att dricka öl heeeela tiden.

Mamma sa...

Det kanske var ölen Åsa. Jag är nästan aldrig förkyld. Det som har funkat då är det som Åsa föreslår. Echinagard droppar.
Kram och hoppas ni får en trevlig resa. Hälsa de andra och särskilt syster yster.