15 september 2012

Älskade Lördag

Fredagen var så där. Arg på jobbet men sen kom Magnus och hämtade mig och vi åkte in till stan för att hämta hans nummerlapp. Vi parkerade på Mariaberget och promenerade via gamla stan till Kungsträdgården. Hamnade i bilköer men det är ju bra mycket trevligare att sitta i kö när man två mot när man är ensam. Hemma kokade vi kronärtskockor och lagade risotto. Och somnade i soffan alltså...

Sovmorgon (nåja, inte så värst sent eftersom jag traditionsenligt somnade tidigt i soffan fredagskväll som det var) Morgontidningar och långfrukost.

Pratat med pappa och kusin Leif i telefon. Leif är jägare och jag ska köpa älgkött av honom. Tur som jag har jobbar han i Stockholm så jag ska möta honom i Vällingby under kvällen och hämta köttet (och slapp åka 40 mil till Högstrand för att hämta det) Men först ska jag se när min man springer 21098 meter i DN:s halvmara. Jag och Oskar ämnar gå ner i Tanto och heja på honom. Vilket fint väder han får att springa i, annat än min tjejmil haha :)


Inga kommentarer: