02 januari 2011

Promenad, bebisar och hockey

Sköna söndag! Jag vaknade före alla andra, läste 1 timme innan övriga i huset började röra sig. I dag var det dags för ett ryck, tvättkorgen var full och amaryllisarna överblommade. Således har jag tvättat samt gjort en rockad bland julgrejerna. Inte städat undan julen (för det gör man ju på tjugondagknut den 13 januari) men rensat lite.

IMAG0193

Sen gick vi på promenad. Ett bra sätt att umgås som par när man har ett hus fullt av ungar. Man får vara ensamma och prata och umgås med varandra. Som lök på laxen får man frisk luft och motion. Kolla vilka djädra istappar! Där vill man gå under när de lossnar (så vida man inte är suicidal)!

Vi gick förbi Martin och Pernilla (bilden är 2 år gammal) När vi var på hockey den 30/12 träffade vi bekant som skvallrade och berättade att de har sålt sitt hus, köpt ett nytt (i Mariefred) och ska få få sitt tredje barn i juni. Vi var ju bara tvungna att gå förbi och få allt vidimerat. Just nu har vi 4 i vår ganska nära närhet som “är med bebis” (2 inom ett par veckor) Känns otroligt roligt om än lite konstigt eftersom mina egna barn är vuxna (2 i alla fall) Kärleken min är ju iofs 5 år yngre än jag och det är ju hans gamla vänner som väntar smått men ändå. För en bebisnarkoman som mig känns det superroligt!

PA250033

Hemma har vi ätit en god middag och ser nu på hockey. Senare väntar Kurt Wallander. Veckan som kommer är en 2,5 dagars då fredagen ämnas vara en semesterdag för mig (min enda lediga vardag under denna jul och nyårshelg)

   Men ännu är det ju bara söndagskväll, här och nu var det ju!

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Men du kanske blev mamma tidigt? Jag fick min äldsta när jag var 22 och nu är det många av mina vänner som skaffar barn när mina är 12 och 9 i år. :)

Kram

Maribella sa...

Mystiskt hur det kan ha blivit istappar! Det har ju liksom inte töat direkt!!
Imorgon drar jag igång med 2v pulver, behöver en kickstart efter en fettig jul/nyår! Jag messar om jag behöver stöd av en som vet hur det är!!

Kram