17 januari 2011

Nära känslorna!

Just pratat med pappsingen som förstås satt och kollade på idrottsgalan. Min pappa gillar sport i allmänhet och skidsport i synnerhet. Han hoppas att  Charlotte Kalla ska vinna Jerringpriset i kväll. Jag har noll koll på skidsport med Charlotte Kalla har jag inte missat. Maken till klämkäckhet får man leta efter (i positiv bemärkelse) Med tanke på all skidsport min pappa både utövar och kanske fram för allt ser på TV så får man anse att han är insatt och att tjejen är värd medaljen.

                                          Heja Charlotte!

Ser ni idrottsgalan? Jag slog på och ser när Björn Ferry vinner pris för årets prestation. Hans underbart söta flickvän Heidi Andersson (armbryterskan från Ensamheten) tog emot priset och höll en mycket gripande tal som avslutades med att hon hälsade till Björn att om allt gick som det ska skulle han bli pappa i Juli. Jag gråter än (töntigt, jag vet men jag lever nära mina känslor, jag rår inte för´et)!

                                 Armbryterskan från Ensamheten

På jobbet rusar tiden fram, hem och laga mat till den hockeytränande sonen och sen var det dags för en stunds övningskörning (som ni såg i mitt tidigare inlägg från i kväll) Det gick grymt bra! Frågan är om han ska få köra hem från Axa sportcenter senare? Jag har också tränat. Det bästa med att träna på gym är det där lilla protokollet man fyller i (alla gör ju inte det men då kan man ju inte följa sin utveckling). Man får helt enkelt svart på vitt hur mycket starkare man blir. Jag har mer än dubblat vikterna på axelmaskinerna! Jag som har en STOR tävlingsinstinkt får tävla med mig själv och vinner hela tiden :o)

I morgon åker jag till Värmland tur och retur, det kommer att bli en bra dag!

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag valde handbollen istället. Hur bra match som helst. Man får hoppas att Björn Ferry såg denna direksändning. Annars fick svenska folket veta det före honom....

Jag har kontaktat Botkyrka hockey, pucken är nu på glid :-)

Kram