23 januari 2009

TGIF



I love fridays. Fenomen som kom i och med att man började jobba kontorstider. Annars har man jobbat helger sedan man var tonåring. Typ ICA Sälen midsommarafton 1983. Jag undrade varför alla djävlar handlade på MIDSOMMARAFTON, tyder bara på dålig planering (hallo, det gör det ju) Senare har jag jobbat åtskilliga helger, julaftnar, påskhelger men då som sjuksyrra och det känns faktiskt helt ok. Folk kan ju inte rå för att man är sjuk!

Till nuet: Visst är det underbart med lediga helger men jösses vad jag saknar en ledig vardag! När jag är hemma är ju huset fullt. Saknar att få städa, fixa och dona och bara få vara ensam. Läsa en tidning och vara ENSAM. Behov jag inte är ensam om visar det sig när man pratar med kvinns i min egen ålder. När barnen är stora och utflyttade (de har ju redan börjat) kanske man ångrar sig och tycker att det är ensamt och tomt. Tajm vil shov.


På spåret. Vi tog Abisko på 10 poäng (YES!) Sen var det svårare. Årtalet var jag rätt säker på 1989 medans Magnus sa 1988. Detta för Ebbe Carlsson affären. Min Oskar är ju född i december 1988 och när han var 6-7 månader sa han Ebbe, Ebbe och vi skojade om att han var så himla uppdaterad i Ebbe Carlsson affären. Torde då rimligen vara 1989. Magnus vann. Shit vad tråkigt. Kommer ta några dagar och en massa googlande att smälta.


I morgon lördag, om möjligt ännu bättre än fredagar! Skall på middag till min lillasyster och hennes familj, Gunsan med man och barn (2 av 5) och mamma kommer också. Ååå,vad kul det ska bli. Kanske jag ska till Stockholm innan och kolla alla reor (jag har svart bälte i reahandling)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig helg vännen

Anonym sa...

Ja hemma ensam i huset. Den tiden kommer, jag lovar. Shopping innan Åsa, jag ska nog också in till stan innan. Ska försöka få en tid hos frissan. Optimist måste man vara....Kram f storesyster