26 januari 2009

Och så var det måååndag morgon


Jag som brukar vakna innan klockan och studsa upp med hopplasteg till badrummet är nu mer en trött och sur en på mornarna. Vaknar gör jag innan klockan. Dock flera timmar innan det skall ringa och sen 10 gånger till innan man slår av klockan och hasar med tunga steg mot badrummet. Kanske är det åldern? Eller möjligen årstiden (vi hoppas det sistnämnda för snart kommer ljuset)
Oskar har börjat på nytt bygge igen. Denna gång i Hammarbysjöstad. Verkar bra. Jag har haft en bra dag på mitt jobb, dock hinner jag aldrig klart med sammanställningen av medarbetarsamtalen som jag så kaxigt trodde förra veckan. Får jobba hemifrån någon dag för att få det klart. Fixade dit en glaskille, attan vad fort det gick! Ett samtal och 2 timmar senare satt Kristinas glasruta på plats. Det kallar jag service (men har ju inte sett räkningen ännu)Smakar det så kanske det kostar. Å andra sidan tror jag att just glas branchen är snabba, går en ruta sönder brukar man ju inte kunna vänta så jättelänge på en ny.
Kvällen då: Lagade mat (köttbullar, kokt potatis och brunsås) Kört Axel på A-lagsmatchen,
bloggat, chattat med Martin på msn (det var länge sedan!)
Strax skall jag se den nya svenska serien Stormen. Jag bara älskar Ingvar Hirdvall och Mona Malm.
Tack ock godnatt!

Inga kommentarer: