25 oktober 2013

Skeden

Inte skeden som i mat, te eller dessertskeden utan som i skeden -episoder.

Jag har varit sjuksköterska i 25 (och ett halvt) år. Byter jobb gör jag inte ofta. Mitt första jobb på kvinnokliniken på Södertälje sjukhus fick jag direkt efter examen juni 1988. Samma år blev jag gravid, gifte mig, köpte hus och födde barn. Efter 13 år där (med bl.a. 3 mammaledigheter) tröttnade jag inte på kvinnosjukvården men på arbetsgivaren landstinget och valde att göra något helt annat. Jag valde en privat arbetsgivare, höjde min lön rejält och började ge sjukvårdsrådgivning på telefon. Lärde mig massor men då arbetet blev för enahanda för mig med myror i rumpan sökte jag mig vidare och hamnade på anstalten Hall. Också mycket lärorikt! Där skilde jag mig och träffade Magnus och efter 3,5år blev jag tillbakalockad till sjukvårdsrådgivningen, men som chef. Precis samtidigt som jag började där flyttade jag i hop med Magnus (och gifte mig ett år senare)  



Nu har precis mitt yngsta barn flyttat hemifrån och jag byter jobb. Ett nytt skede i livet. Ett välkommet sådant. Jag gillar att utvecklas och inser att det är jag själv som styr mitt liv i den riktning jag vill gå. 

Moeten urdrucken, Brynäs slog Örebro och jag myser i soffan med kanske världens finaste Magnus som köpt blommor och hummer till mig en dag som denna ❤️






3 kommentarer:

Cecilia sa...

Njut !!!!

LindaF sa...

Och som du förtjänar allt det goda i ditt liv fina vän! Kram!

mammaxtre sa...

Du är en lyckligt lottad kvinna finaste Marie!

Kram