04 oktober 2013

Migrän


Migrän har jag ofta men det hjälper oftast så himla bra med Sumatriptan att jag knappt noterar hur ofta jag har det. Kanske vartannat år eller så får jag dock det jag nu går igenom. 3 dagarsanfall. Kände det i onsdagsmorse. Tog piller som inte hjälpte. Värken eskalerade, tog ett till piller vid 14. Vid 15 var den en 8:a på en tiogradig skala. Åkte hem och la mig. På kvällen/natten gjorde det så ont som man någonsin kan ha. Jag var som tandläkarbedövad i halva ansiktet (samma sida som värken alltid sitter på (vänster)  Det enda jag då kan tänka är att jag inte kommer dö utav det, för det borde jag ju rimligen redan gjort då jag om exakt 2 månader har haft detta i 25 år. I går på kvällen var den nästa borta. Vi såg på hockey och det kändes som livet återvände. I natt kom den tillbaks. Upp och tog en Sumatriptan som hjälpte, inte fullt ut men den tog udden av den. 
I skrivande stund är den inte borta ännu och varje gång jag rör skallen eller går så känns det som om huvudet skulle vara gjort av trasigt kristallglas. 


Vilket tråkigt gnäll inlägg. Nu är det snart helg och solen skiner (och det är den tredje migrändagen = den sista) Trevlig helg på er gott folk!



2 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Fy bubblan för migrän. Har en aning om hur du har det då jag är "medberoende" till en migränare. Krya på dig också hoppas jag din helg blir toppen. Efter regn kommer sol. Kram :-)

Anonym sa...

Fy sjutton så hemskt! Hoppas du vaknar pigg och fräsh helt utan migrän.

Kram lillasyster