30 oktober 2013

Favoritmotiv


Min brudbukett är motiv på mitt bankkort och nu även på 2014 års almanacka (och ja, jag VET att det är hopplöst omodernt att ha en gammeldags almanacka i papper men jag klarar mig inte utan) Den vackraste brudbukett jag sett. Jag köpte blommorna på hötorget och min arbetskamrat Gerd band buketten åt mig. Den innehöll bara röda och vita rosor och "hjärtan på tråd".

Sedan i går har jag gjort massor. Druckit öl och umgåtts med chefen (i går kväll) När jag kom hem och vi gick och la oss hade en talgoxe flyttat in i vårt sovrum (hur f-n kom den in?!) Min modiga man lyckades få den (my hero)  I dag jobbade jag, åkte till Södertäljekirurgen och opererade bort 2 födelsemärken på ryggen, var hos Silvana och fixade brynen (och överläppen) Köpt present till en medarbetare, en tröja till mig själv (som jag tittat på länge) bytt till vinterdäck, handlat mat samt hämtat maken från jobbet. Nu har vi bakat pizza och väntar på att hockeyn ska börja. 

Dagens bästa: En son ringde, en annan hörde av sig Facebook bara så där ❤️
Dagens skryt: 1:a julklappen inhandlad
Så här många faktiska arbetsdagar har jag kvar på gamla jobbet: 47

1 kommentar:

LiteAvLinda sa...

Jag var också hos Silvana idag... Mustachen som hon envisas med att säga ;) Kram!