21 oktober 2013

En annorlunda dag

I morse åkte jag in till huvudstadet för ytterligare en anställningsintervju. Jag har under en period kännt att jag måste vidare i yrkeslivet. Jag har varit sjuksköterska i 25 år och endast haft 3 arbetsgivare/arbetsplatser så någon hoppjerka är jag inte. 
Jag har sökt 2 olika jobb men varit på hela 6 intervjuer för dessa arbeten. Tvekat om jag ska fortsätta som ledare, och tvekat om jag är villig att pendla 2 timmar varje dag. 

Jag lät min magkänsla bestämma. Jag blir en "vanlig" anställd (privat, landstingesanställd blir jag nog aldrig mer) och valde jobbet som är i Södertälje. Jag känner mig så glad och lättat. Den 17 januari gör jag sista dagen på gamla jobbet och den 27 januari börjar jag det nya. Jag som trodde att jag "bara" skulle träffa VD:n i dag fick ett anställningsbevis utskrivet och den lön jag ville ha. Jag tvekade inte. 


Klara kyrka. 


Väl på jobbet sa jag upp mig och jobbade klart dagen såklart. Min fina kollegor Charlotte och Barbro från Kristinehamn och Kalix samt min ställis Janis åkte till Akkurat och åt musslor och drack en Tjockhult efter jobbet. De är här för att gå arbetsmiljöutbildning och det gäller att passa på att ses när tillfällen ges eftersom vi annars har långa avstånd och mest ses över en kamera eller telefon. 


Moules Chevres


Medborgarplatsen

Nu laddar jag för Homeland i soffan tillsammans med mannen. En annolunda dag med mycket känslor.




6 kommentarer:

Mamma sa...

Så roligt Marie! Det kommer att bli bra på alla sätt!
Grattiskram

Anonym sa...

Jösses så roligt! Stort grattis igen. Så skönt att slippa pendeltåget kan jag tänka mig. 10 dagars semester där i Januari också. Lite kort för en australienresa kanske :)

Lill-Åsa

Åsa E R sa...

Så glad för din skull!
Roligt att prova på något nytt.
Kram kram

SVLC sa...

Roligt frö dig - det är nyttigt att byta arbetsgivare och arbetsplats lite då och då.

Anonym sa...

Roligt Marie att byta arbetsplats ibland, men vart ska du jobba ? Sotzi.

Anonym sa...

Varmt Grattis, vad spännande / Kram Lollo