06 oktober 2013

Ålderstecken

Kan vara att bli jublande glad av småfåglarna gillar fröna man köpt. Svårfotade är dom också, fick stå länge med zoomen innan jag fångade någon på bild. 




                             Tittut!

Vi fick en fin dag i går trots halvstorm och duggregn. Jag och han jag älskar att vara med, ensamma ute på det stället jag har blivit oerhört fäst vid. Jag hann bland annat förbereda alla pelargoner för vintervila. 


Vi löste korsord, bytte handtag på altandörren, läste och lagade mat. Bastade och badade i en 13 gradig Östersjö. Jag som sa att jag nöjer mig med att skopa över mig kunde inte låta bli att doppa mig när M gjorde det. Känslan efter ett kallt bad efter att ha svettats i bastun är obeskrivbar.


Efter bastun lyssnade vi på radion när Brynäs slog Luleå. 

I morse vaknade jag 100 % huvudvärksfri. Vi satt i höstsolen och läste innan vi åkte hem. Här hemma har Axel varit på middag (börjar få separationsångest) Även makens döttrar har tittat förbi och hämtat grejer. Nu laddar vi för Bron och en arbetsvecka som förvisso är fem dagar men avslutas med en resa till Amsterdam med finaste vännerna ❤️ 



2 kommentarer:

Åsa sa...

Fniss. Magnus är ju alldeles naken.

LiteAvLinda sa...

Haha skrattar åt Åsas kommentar ;)
Hoppas ni får det alldeles fantastiskt i Amsterdam, önskar så att jag kunde följa med...