19 oktober 2013

Eldning

Efter jobbet tog jag bussen till Näs där Magnus hämtade mig, han som haft jourkomp hade hunnit ut och startat brasan. Det blir mycket kvistar och barr att elda när man fällt 4 stora träd. 


Vi började med en bastu innan middagen. Jag "lagade" maten😃


Även om det var kallt på dass i morse när man var ut och morgonkissade så gjorde det ingenting när man bjöds på denna utsikt.


Sen har vi eldat massor! Lukas kom ut och hjälpte oss ❤️


Man är glad att få mamma om någon ❤️


Här ute är så otroligt vackert och vädret är verkligen på vår sida. Jag älskar årstidsväxlingarna!


Dessa två bilder tog jag när jag gick för att öppna bommen när Lukas kom. 
Björn och Maria har också varit här, vi som i går trodde att vi inte skulle hinna elda upp allt har hunnit med råge. Som lök på laxen fällde vi fyra små tallar och de ligger på brasan just nu.


Bastun har också just fått sig en brasa. Man blir både varm och rökig av att släpa  och elda bråte. Vad är då skönare än att basta och bada i en 10 gradig Östersjö? 

I kväll grillar vi lamm och äter ugnsgratinerade rotfrukter. Om oss är det inte synd, kan någon stanna tiden tack?





2 kommentarer:

Mamma sa...

Underbart att få krama om sonen, det förstår jag. Om det är underbart att hoppa i 10g vattnet vet jag inte. Jag är ingen badkruka men det vete 17 om jag skulle hoppa i. Ha en fortsatt trevlig helg
Kramar

Anonym sa...

Märkte du att jag försökte stoppa tiden? Gick inge vidare. Jag behöver mer tid till mina studier...
Jag älskar också årstidsväxlingarna, det är så friskt och skönt ute nu. Mys på <3
Kram
Gun