19 september 2013

Lima-Källfjället


I går åkte jag och min storasyster upp till vår pappa i Lima. Åkte 18.00 från Årstaberg och var framme 23.10 (hade det inte varit kö på toan på Mc' Donalds i Hedemora hade vi hunnit till 23 som var mitt mål)

Efter en mycket god natts sömn åkte vi via ICA i Sälen upp till Nytäkten där vi spände på oss ryggsäckarna och vandrade de 2 km som det är till vår stuga. 

Här har vi eldat bråte, kollat vattensumpen och jag som har matdag i dag har lagat pulled pork som vi just avnjutit. Trött av paltkoma och fjälluft ligger jag nu i sängen och vilar. I kväll lyssnat vi på radio (Brynäs-HV71) och grillar korv.

En hittills mycket bra dag!

2 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Fy Fabian vad jag är avis! Skulle också behöva lite bergsluft i mina lungor! Trevlig helg! Kram till dig och Gun

Åsa sa...

Men så mysigt. Man sover så gott av fjällsluft.