23 juli 2012

Rastlös

Sämsta vädret på semestern i dag. Sov länge, var på stan och hittade krokar, korg till bastun på Getryggen. Fattas liten plastmatta (för att minska halkrisken) men det brådskar ju inte (särskilt inte för mig som fick crocs i present, hehe)

Läst ut Lärjungen som var mycket bra. Den vill jag se som film!

Nu vet jag massor av böcker jag vill läsa men ingen har kommit ut på pocket ännu och jag vill inte köpa dyra, platskrävande böcker  som ska ska stå och damma i bokhyllan. Men har någon sista boken om Harry Hole, Åsa Larssons sista, Läckbergs sista, Roslund och Hellströms sista eller Pythians anvisningar så lånar jag gärna.

Lite rastlös känner jag mig så här dag 1 på andra semesterveckan, det är nog bra? Magnus, Malin och Johanna har åkt till Stockholm och ska se när Hammarby spelar fotboll. Jag vill inte följa med. En gång var jag på en sån match och tyckte det var hemsk när publiken lägger mer energi på att hata domarna och motståndarlaget än att älska/heja på sitt eget lag. Dessutom tycker jag inte ord som hora hör hemma på familjeevent. Således är jag hemma med Axel och vi skall nu bege oss ut i löparspåret tillsammans ♥ Och när övriga familjen kommer hem ska vi äta varma smörgåsar med kantarellstuvning, yummi (jag borde verkligen äta mindre men jag hoppas att löpningen gör att man inte blir semesterfet)

Några korta önskningar (förutom ovan nämnda böcker)

1. Att hitta en billig sista minuten resa (vi ska egentligen spara pengarna till vår Australienresa men en liten billig resa till medelhavet skulle vi nog ha råd med)

2. Om inte det går så vill jag ha SOL här hemma i Sverige

3. Om inte det heller går vill ja hitta en annan resa/kryssning till bra pris

4. En ny tvättmaskin eller om vår gamla på något mirakulöst sätt kan laga sig (tvätten blir ren men centrifugeringen har kastat in handuken)

5. Att få en sjujäkla hög ämnesomsättning (ska om ordningen skall vara kronologisk vara på första platsen)

Önska är gratis Ler

Tjingeling på er!

1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Vi kollade Stockholmvädret på vår app igår och ni ser ju ut att få sol den här veckan. Hoppas ni hittar någon billig resa.