12 juli 2012

Gröna Lund

Förra året startade vi en ny tradition: Årlig 5 kamp på Gröna Lund. Efter en gråmulen dag sprack det upp och det blev en riktigt solig och fin sommarkväll. Vi sammanstrålade hemma hos Oskar och Nina i Hornstull innan vi begav oss till Djurgården. Vi åt på restaurangen som ligger snett ovanför dansbanan. Där serveras en fantastisk grillbuffé á 198:- pp. I 5-kampshäftet ingår även 2 karusellbiljetter. JetLine (bergochdalbana) och Lustiga huset blev det.
I år vann Oskar kampen ett rafflande avslut. Han ledde ganska stort när vi hade en gren kvar. Axel kastade dock pil riktigt bra (även om just jag vann den grenen och fick en fin krans!) och de två hamnade på lika poäng. Det fick lov att bli en utslagsgren som vanns av Oskar.

Bilderna som inte kommer i ordning när jag bloggar från min IPad är bland annat från kampen, Lustiga Huset, öl och läsk pausen och dansbanan (som var proppfull med dansare) och min jobbarkompis Cecilia som jobbar på vårt Värmlandskontor som vi stötte i hop med.
En bonus var att vi satsade en slant på en enda dragning i ett chokladhjul och vann 2 kg M&M :)

En underbar sommarkväll på alla sätt (sällskapet, väder, maten) och vilken rikedom det är att ha en stor familj.


2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Mäh, då var ju ni på Grönan samtidigt som Poppe och familjen Asplund. Fin familj du har!

mammaxtre sa...

Vilkrn härlig tradition tänker jag.

Ha det bäst min fina vän