21 juli 2012

Hem till radhuset

Efter en vecka i stugan åker vi i dag hem till stan. Den (nästan) vuxne sonen som bor ensam där i veckorna vet om hur jag förväntar mig att det ska se ut där hemma. Talar man om vad som gäller så behöver man inte besviken är min erfarenhet . Det gäller bara att vara tydlig (och just det är en av mina starka sidor, tydlig och gränssättande sa en medarbetare just innan jag gick på semester, väljer att tolka det som en komplimang och inte kritik, haha) Däremot kan man inte förvänta sig att de ska fatta det outtalade. Således förväntar jag mig att han har tvättat sofföverdragen, plockat undan, gått ut med sopor och dammsugit. Jag har inte nämnt badrummen så dom lär inte vara nyskurade :)

Malin bygger korthus på morgonen, Johanna sover, Magnus städar ute och jag inne. I eftermiddag skall vi på kalas, trevligt!


Inga kommentarer: