13 juli 2012

Och löpningen?

Jo, då. Tyvärr inga känningar av endorfiner ännu. I går sprang jag 5 km på en tämligen dålig tid men jag gjorde det. Ärligt tycker jag inte det är kul för ens jag kommer hem. Förra helgen i DN var det reportage om flera Afrikaner som var framgångsrika i sina sporter. Flera sa att dom sprang inte för att det var kul utan för att få ett bättre liv. Precis därför gör jag det också. Men ett bättre liv för de är ju att tjäna pengar på sin idrott och kunna köpa ett hus och skolgång till sina barn. Ett bättre liv för mig handlar ju om en bättre hälsa (läs vikt) Egentligen borde jag börja löpa längre sträckor men i går kändes mina ynka 5 km som en mara och då tänker jag att det är bättre att springa 5 km än att uttöka och stupa.
Nu vankas 4 veckors semester, skall försöka få in rutinen att springa på morgonen. Jag är ju en sån där typ som vill ha saker (i synnerhet tråkiga) gjorda. Axel har gjort en spellista på Spotify åt mig med musik jag aldrig skulle lyssna på i vanliga fall men det är bra tempo i dom. Första passet var den 2 april således lite över 3 månader har jag sprungit 3 gånger i veckan och jag tänker inte ge upp!

4 kommentarer:

LindaF sa...

Du är så jäkla duktig Marie! Jag önskar att jag också kommer igång till hösten och då kanske du har lust att peppa mig. Tills dess hoppas jag få komma ut och ta ett glas vin med dig på Getryggen ;) Ha en underbar semester, kram L

cecilia sa...

och jag har inte ens börjat att springa i år, hoppas att det räcker att springskorna har gått på Gröna Lund en dag,för att fixa tjejmilen 1/9.

HemmahosSussie sa...

Oj vad jag känner igen mig. "Tjursprang" hela förra säsongen (vår/sommaren) men erkände tillslut för mig själv.
- Skittråkig.
Så nu är jag tillbaka med mona prommisar ibland av modell power, men alltid med nåt schysst i örona.
Nu är det sommar som gäller, å i år finns det många bra program kan rekommendera flera bla .....
Oops, blev långt det här.
Lycka till pch ha en sön semester

Lotta sa...

Fem kilometer är vad många inte tar sig ut på. Var glad över att du tar dig ut, det är det viktigaste. Jag känner att jag är redo att öka på mina 4 km. Dock är jag livrädd över att börja jobba igen. Rädd för att inte orka med löpningen. Morgnarna är toppen att springa på, tycker jag.

Hoppas att ni får en finfin semester.

Kram