30 juli 2012

Halvtid

På semestern alltså. Således två veckor kvar, och summeringen hittills är att vi har en bra semester! Vi har till och med rätt ok väder (bortsett från första helgen)

I dag har det fyndats på 50 % REA (The Shirt Factory) Kunde inte välja färg och då frågade mannen varför jag inte tog båda. Sagt och gjort. Tyvärr hittade vi ingen tvättmaskin på REA men vi måste ju ha en. Pratade med reparatören, Trygg Hansa (får 2300:- därifrån) och har nu beställt en ny. Seriöst: Vad är det för skillnad på alla olika? Alla tappar i och ur vatten, snurrar runt sköljer och centrifugerar. kostar mellan 2900 - 15000 typ. Köper du jeans från H&M alternativt från Acne så vet du ju att det är varumärket du betalar för och inte kvalitén. Men en tvättmaskin? Energiklass och Centrfugeringsvarv har jag kollat på och att det var en Bosch (ser snyggare ut eftersom torktumlaren är det) Nåväl, nu längtar jag efter att få tvätta. Kommer att ske i slutet på veckan förhoppningsvis.

Eftermiddagen och början på kvällen har tillbringats vid sjön Tullan. Där åt vi vår middagsmatsäck och badade. En tant vi träffade där sa att det var 23 grader i vattnet. Ljummet!

På TV är det bara OS, jag tror jag gör Harry Hole sällskap i stället :)


1 kommentar:

Pingvinfamiljen sa...

Jag älskar skirt factory. Så mycket snyggt så det gjorde du helt rätt i att köpa båda två. JaG är redan så trött på OS så jag kan kräkas och det har bara börjat. Kul för de som tycker om sport dock :)