08 juli 2012

Jag kan så mycket grejer

Knähelvetet stramar inte lika mycket längre. Jag gav mig av från stugan 11.20 och sa till den ömma maken att jag ville bli upplockad efter vägen klockan 12. I dag kändes det riktigt bra. Lyssnade på musik som Axel lagt på min Spotify, inte alls min smak egentligen men ett riktigt bra dunk för löpning. Han ska få den äran att göra en löplista till modern.

Mannens nya fina jobbäppletelefon av finaste sort och bara 2 vekor gammal bara dog i går kväll. Gick inte att få det minsta liv i den. I morse löste jag (tack för det google/flashback) problemet och den är nu mer helt fungerande. Tänk vad man kan :) Mannen som för övrigt gett sig ut i kantarellskogen. Veronica på mitt jobb har redan plockat 21 liter gula kantareller på ett par veckor.

I övrigt har jag chattat med Åsa och planerat vår Australienresa lite. Jervis Bay och Hunter Valley och så självklart Sydney skall utforskas. Jag tror att man badar och ser på kängurur, koalor och kokkaburror i Jervis och åker på vingårdar i Hunter Valley, eller så var det tvärtom. Nyårsafton i Sydney såklart.

Endast 4 arbetspass återstår innan semestern. Dag måndag-onsdag och natt torsdag. Nattpasset tog jag lite för att kunna vända lite på dygnet. Mannen blir så glad om jag är vaken då han är det :)



Inga kommentarer: