19 juli 2012

Denna dagen -Ett liv

Som farbror Melker sa. För kall att sola på (jag försökte men gav upp) och för fin att deppa ihop på. Vad göra om inte nytta?

Målade, färgen tog slut, åkte till stora färg och brädaffären och handlade (ännu) mer färg och en badstege till vår nypålade fina brygga. Den var av det billigare slaget och skall enligt bipacksedeln klara 150 kg. Time Will show och vi spar kvittot, jag lovar! Jag och Magnus väger långt under 150 (var för sig skall tilläggas) men den kändes skör när vi svingade oss upp och ner ur spat (efter löprundan, ni tror väl inte att vi slarvar med den?!) I dag sprang jag fort (nåja, för att vara mig) Svettades och var rödblålila i ansiktet när jag kom hem, hur skönt är det inte då att slänga sig i spat?!

Till middag har vi ätit tabbolie, korvar (av den skitstarka sorten) myntasås, hummus och grillad halloumi. Synd att man inte nöjer sig med vatten och isbergssallad, jeflar vad smal (och otroligt snygg) man skulle va!?



Foton från dagens dagsverken (förutom löprundan) och de otroligt bra växande lökarna och rödbetorna. Nu väntar ännu ett bastubad :)




PS Dörr och fönsterfoder är på väg upp om du undrar pappa :) DS

3 kommentarer:

Mamma sa...

Ja nog har ni det fint på Getryggen allt!
Kramar

Lill-Åsa sa...

Fan vad duktig du är som springer på semestern. Väldigt klokt för man mår ju faktiskt mycket bättre och man kanske inte heller går upp så himla mycket i vikt som man alltid gör under semesterdagarna. Vi är inne på vecka 2 nu på samma app.

Marie KJ sa...

Jag törs inte sluta eller göra uppehåll för jag tror aldrig jag skulle orka komma i gång igen. Så enkelt är det!