15 maj 2012

Vinterpratarna

Hemma från jobbet sent, vilodag från löpning men stegtävling på jobbet och vackert väder gjorde att jag tog mig en kvällspromenad. Paradoxalt nog lyssnade jag på Fredrik Lindström som Vinterpratar (nerladdat, programmet sändes på juldagen)

En underbar vårdag!

PS Björkveden är kanske inte så vårlig, det är grannens. Undrar om han märker om vi tar några varje gång vi åker ut till stugan? DS

Lockande björkved
Björklöven är nu mer stora och tokgröna
Vad detta är för växt har jag ingen aning om
Och inte detta heller. Raps?
Sprirea, en favorit!
Hägg
Har någon forskat på maskrosens förmåga att gro i det mest ogynnsamma förhållanden? Det borde annars göra, tänk om man få andra “finblommor” att få samma egenskap!
I år får vi blommor på våra (långsamtväxande) syrener!
Liljekonvaljer! I Åsmansbo blommade de alltid till skolavslutningen
 
 
Bildernas oskärpa beror på att de är tagna med min IPad som jag promenerade med för jag är så oteknisk att jag inte får över vinterpratarna från den till IPoden.

1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Det går så otrloigt fort när det väl börjar bli liiiite grönt. Sen säger det bara puff så är det nästan sommrigt. Grannen ser ju ut att ha så mycket ved. Du kan ju låna lite ;)