27 maj 2012

Mors Dag

En toppendag. Är det något jag önskar så är det att hinna läsa DN länge varje dag. I dag söndag hann jag det och det var nog meningen. Ett reportage om en mamma som är döende i bröstcancer , lite yngre än mig med tre söner (varav en son duktig i hockey) Identifikationen var stor.
En annan artikel handlade om 4 söner som skrivit om sina mammor. Låg på stranden på Getryggen och grät och läste. Jag önskade mig söner (i smyg) och fick världens tre bästa.

Sprungit och haft mamma och söner på middag. Fick 2 flaskor dyrt vin och en underbar orkidé samt fin tid med de jag håller kära. Nu ska jag boka flygbiljetter till Luleå för att träffa han som inte kunde komma i dag.

Hoppas er söndag varit lika fin som min!

3 kommentarer:

Mamman och mormor sa...

Tack fina du för en jätteglad middag. Underbart få träffas
Kramar

Gun sa...

Min mors dag var annorlunda men toppen.
Ja din dag lät som en mycket bra dag :-)
Kram

Anonym sa...

Ja visst är det lyx att få läsa DN lääänge. Och faktiskt har artiklarna om mammorna dröjt sig kvar även hos mig. De var riktigt bra och tårar hängde i vrån hela tiden.
:) Ann-Charlotte