24 maj 2012

Sovdag

 

Först dygnade* jag, sen sov jag 4,5 timme. Man ska ju kunna sova i natt så det gäller att inte sova ut. Gjort massor (vi ska ha sommarfest på jobbet i morgon) Efter alla ärenden har jag gått en långpromenad (stegtävlingen ni vet) Som bonus mötte jag Peter och Maribel en snabbis. Nu står stegmätare på 17420. Mitt mål är över 15000 varje dag. Inte dåligt för en sovdag Ler

IMAG0105

Så här borde det vara förbjudet att göra. För en som totalt saknar lokalsinne och är ute och går (eller åker för den delen) är det ju lätt att tro att man är i Liljeholmen när man ser en sån här skylt. Det är man inte. Man är i Södertälje nära ett företag som heter Liljeholmens Cement AB.

IMAG0106

Hemma på vår gata i stan har vi beställt och fått nya soptunnor. STORA men djäklar vad skönt att slippa åka i väg med allt glas/plast/pappersförpackningar!

*ungdomligt uttryck för när man är vaken 24 timmar

1 kommentar:

Mamma sa...

Ja, snacka om lokalsinne. Jag har inget heller. Då är det ju bra att ha någon med sig som har det. Tyvärr har inte Helen det heller! Men vi är bra på så mycket andra saker. Ock vi har rest mycket tillsammans och lyckas komma hem varje gång även om det var motvilligt en del gånger. Alla kan inte vara bra på allt. Efter dagens föreläsning fick vi det förstärkt att vi duger som vi är!
Så det så!
Kramar