23 maj 2012

Att fånga tillfället

IMAG0099

Det är vad jag gjort idag. Tagit en nattvakans på jobbet och får dagen på Getryggen. Försökte sova länge men jag är så himla dålig på det. Gick en morgonpromenad på 5,61 km (55 minuter och 52 sekunder tog det, hade gått snabbare om jag inte fotat) Har ju min nya favoritapp RunKeeper som jag använder och den är bra. Åtminstone så här i början för man får fina mejl att man slagit sitt tidigare rekord Ler Använder den både till promenader och löpningen.

IMAG0100

Ja, så här fint är det när man går genom “Bullerbyn” på väg mot korsningen där man svänger in mot Näs.

IMAG0101

Tänk att maskrosor kan vara så fint?

IMAG0103

Pumpen vid farbrorn med blåbyxornas hus

IMAG0104

Och lilla fyren ute vid stora klippan med kvällssolen.

I övrigt hänger jag med Harry och Amelia* på stranden och om mig är det inte ett dugg synd om. Innan jag åker för att hämta upp maken vid jobbet ska jag springa, omgivningarna gör mycket för hur löprundan upplevs, det har jag lärt mig efter de ynka 7-8 veckor jag tränat.

*Harry Hole och Amelia Sommar

3 kommentarer:

Gun sa...

Ja omgivningen är viktig för hur träningen ska bli :-)
Håller med dig,inget synd om dig :-)
Kram kram

Lill-Åsa sa...

Oj vilka fina sommarbilder. Mycket roligare att motionera när det är grönt och fint runtomkring. Tänk att vi har typ samma vakentimmar när du jobbar natt. Trevligt!

Mamma sa...

Ja visst är det vackert. Ju äldre vi blir, ju grönare blir det. Konstigt !!!