09 maj 2012

Kaffe

Kaffe

Till att börja med är jag ingen kaffetunna. I vanliga fall dricker jag bara en kopp till frukost (men just denkoppen är livsnödvändig) I bland tar jag en espresso på jobbet (mest för att få tillfälle att ta kafferast och espresso är så liten mängd så man gör plågan kort liksom) Jag tycker (om jag ska vara ärlig) bara att kaffe är gott när jag får något att tugga på till. Men skulle man ta en macka eller kaffebröd varje gång det skulle drickas lite kaffe fattar man ju vad det skulle ha effekt på vikten. Således är jag hellre utan. Men jag skulle gärna vilja älska kaffe. En ofarlig last utan kalorier!Min man ska promt ha Zoega. Själv har jag aldrig känt skillnad på olika kaffesorter eller ens på brygg/kok/frystorkat utan köpt det som det varit extrapris på.

Men baske mig vilket gott kaffe detta är!

2 kommentarer:

Åsa E R sa...

Du och jag har exakt samma syn på kaffe och kaffedrickande. Utan koppen på morgonen får jag huvudvärk och den dricks tillsammans med frukosten. Det här med att ta en slät kopp kaffe är inte min melodi.
Kram på dig

Lill-Åsa sa...

Jag är nog lite mer förtjust i kaffe. Vad gott med en kopp Zoega. Själv kör vi pulverkaffe. Nescafe espresso. Inte så tokigt det heller, men jag är långt ifrån en kaffesnobb.