06 maj 2012

Skit under naglarna

 

Det är vad jag har idag. Rensat ogräs, jordförbättrat och sått på Getryggen på förmiddagen. Kolla gulliga ekorren som äter vår fågelmat, hur gullig som helst* Som mest var dom 3 stycken som var där och åt. Känns ju skönt eftersom vi förra året hittade en drunknad ekorre i vattentunnan. Stammen är ohotad kan man tro/hoppas.

Fast jag tvättat händerna 100 gånger och sen duschat så går inte riktigt smutsen under naglarna bort. Någon som har ett bra tips? Citronvatten har jag hört men det har jag provat förr utan särskilt bra resultat.


Hemma fick jag ett ryck och ansade kanterna runt huset och altanen. Varför gjorde jag inte det för länge sen? Nu grävdes spade och flera timmars handkraft. Skulle ju ha haft en före och efter bild men gräset hade ätit sig över stenen och kvar var bara några ynka centimeter sten. Lovar att hålla efter bättre från nu! Visst blev det fint?


Och fina, snälla, älskade mannen lagade oss en underbar kantarellrisotto. Inte den kalorisnålaste men eftersom vi sov länge så har vi hoppat över lunchen (hoppas det kompenserar)


Sammanfattningsvis har vi denna helg varit bortbjudna på middag, varit på fest på lokal, varit på Getryggen, haft middagsgäster, påtat i 2 olika trädgårdar. Däremellan har vi sovit, läst och hånglat. Tänk om man kunde få ha mer helg?

*För länge sen bloggade jag om hur vi människor klassificerar djur i findjur och fuldjur.
För er som inte fattar kommer här en grov sortering
Findjur: Ekorrar, svalor, domherrar, älgar, gräshoppor, fjärilar, nyckelpigor.
Fuldjur: Råttor, skator, kråkor, grävlingar, spindlar.



2 kommentarer:

Mamma sa...

Jobbet kompenserade säkert risottoton.Det blev jättefint.
Kram

LindaF sa...

Jag tror på galltvål och hederlig nagelborste! Fint har du gjort i alla fall och jag lovar att ta med lite plantor nästa gång :) Sen vill jag tillägga att hånglet inte alltid sker mellan dom andra aktiviterna utan oftast samtidigt ;) Tack igen för en toppenhelg!