04 maj 2012

Porslinsblomma

 

IMAG0042

Jag har en jättestor underbar porslinsblomma på mitt kontor. Den fanns tidigare ute i operatörsrummet men den doftar så starkt och några medarbetare tyckte det var jobbigt. Det tycker inte jag. Jag älskar både doft, färg och form på den ♥

IMAG0043

Kolla vad många blommor!

IMAG0044

Maggan på jobbet är i Afrika stora delar av året och jobbar på Nkinga, ett sjukhus i Tanzania. Därifrån tar hon med Afrikanska tyger (gamla förkläden) som hon lämnar till en fabrik här hemma och trycker brickor, karottunderlägg och skärbrädor av dom(för övrigt samma fabrik där Svenskt Tenn trycker sina brickor) Sen säljer hon dessa och alla pengar går till Nkinga.

IMAG0045

Mer om sjukhuset kan ni läsa här. En underbar gärning och jag vill köpa massor! Ovan ser ni mönster på 2 av de saker jag handlat.

Ha en bra fredag alla vänner, familj och andra läsare!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Oj vilka fina mönster. Speciellt den blå-gröna. Vad coolt att jobba i Afrika. Det har jag alltid drömmt om. Heja Maggan.

Gun sa...

Åh den blåa är super fin. Hur kommer man i kontakt med Maggan?
Kram

Marie KJ sa...

Det blir nog svårt Gun såvida man inte kommer till mitt jobb. Men man kan ju önska sig i födelsedagsprent :)