29 februari 2012

Vår i luften (bildversionen)

Underbart är att hinna ut på en promenad på lunchen. Särskilt när solen skiner från en tokblå himmel och man känner att det är vår i luften.

IMAG1004

Fina blomsteraffären Vitis blommor i närheten av kontoret

IMAG1005

IMAG1006

Årstabron, Tanto och SÖS. Massor av folk ute i och lapar sol. Hälften har barnvagn. Jag skulle också hemskt gärna vara föräldraledig men vill ju inte ha fler barn. När vi var i barnalstrande ålder sa vi att vi skulle skaffa 4 men då tyckte jag att det var tråkigt att vara mer föräldraledig (och mitt tålamod och engagemang räckte bara till 3 barn)

IMAG1007

Backen upp mot Liljeholmsbron

IMAG1009

Vid sjön Trekanten åkte 2 personer skridskor, det är mer vatten än is och typ +8 grader ute, hur törs dom, är dom suicidala?

IMAG1010

Äldre par satt och tjusade och lapade sol, lite rart

IMAG1011

Man kan fundera över anslagstavlors behov så här i internetanvändantets årtusende. Kommer ni i håg tv: s anslagstavlan? Det var den och den där meteorolog grejen när solen går upp och ner som var tecknat på tv när vi var små. Långt före Cartoon network.

IMAG1012

Här ser man hur blött det är på isen

IMAG1013

När man kom på den sidan sjön där inte solen skiner var det ren isgata. Det gick inte så fort att gå (halka) där.

IMAG1014

Och jag hade en massage tid på jobbet att passa och fick kasta mig på tvärbanan för att hinna.

I dag är det egentligen den sista vinterdagen i Sverige (mars är ju en vårmånad) men hos Åsorna är det sista sommardagen och dom för höst i morgon. Det är så konstigt att man inte fattar det…

4 kommentarer:

Gun sa...

Ja det är blött och isigt. Men vad gör det när man känner värmen från solen. Så vi drar på galon byxor över overallerna och ler.
Ja tänk att Åsorna ska få höst, när jag åkte hem var det sommarvarmt.
Kram

Mamma sa...

Ja nog är det. konstigt. Men det känns i alla fall att vintern.blev kortare för att vi fick sol och värme i januari. Marie vilka vackra foton. Verkligen!
Kram kram

Åsa E R sa...

Vackra bilder!
Tack och lov så är ju hösten här som en bra sommar i Sverige och idag blir det 29 grader och det får man ju inte klaga på :)
Kram

Lill-Åsa sa...

Kul att se så pass bekanta bilder. Backen upp till Årstabron åkte jag buss uppför måndag till fredag och runt trekanten har man ju gått några gånger. Tvärbananan har jag också åkt :)
Underbart att ni går mot våren nu. Vi går som sagt mot hösten, men som i Sverige älskar jag hösten. Mörkare på kvällen och friskare luft.