21 februari 2012

Ett hårt liv

 

IMAG0996

Palmer i Stockholm i februari? Nej såklart inte, dom står där året runt och är i plast.

IMAG0997

Det charmiga med Tantolunden är att det inte är så perfekt utan lite hemmabyggen av folk som vare sig är ingenjörer eller snickare. Man gör så gott man kan liksom.

Under dagens lunchpromenad mötte jag en gammal man som fallit och var blodig och dan. En sliten man som levt ett rätt hårt lik av utsidan att döma. Han hade sjukhusbyxor på sig, var mycket smutsig, mager och orakad och gav ett vekt men snällt intryck. Mitt ♥:a svämmade över och hade jag bott nära hade jag tagit hem honom, ställt han i duschen och gett han en macka och en öl, för det såg han ut att behöva. Några andra hade hunnit före och ringt 112 och jag frågade om de behövde min hjälp vilket de inte gjorde så jag gick därifrån. Men mina tankar, dom finns kvar hos honom.

3 kommentarer:

Gun sa...

Du har ett gott hjärta kära syster

Mamma sa...

Ja, så sant Gun ´! Dom flesta hade nog bara gått vidare utan att ha reagerat. Du fick säkert en prick i himlen som du senare kan inkassera.
Kram

Lill-Åsa sa...

Stackars lilla farbror. Men han ligger nog i en varm sjukhussäng nu och blir omhändertagen av snälla sjuksystrar. Öl, macka och dusch får han nog också.