16 februari 2012

Uppsala

I dag har jag varit i Uppsala och arbetat på förmiddagen. Jag har aldrig varit där på sommaren men gissar att det är jättefint där då. Det är en otroligt charmig stad som ligger på bra avstånd från min egen. Denna damm passerar man när man promenerar från stationen till sjukhuset. Ser vi svanen bland alla änder?

IMAG0983

IMAG0985

Sushi hanns med på väg hem, jag gillar när det är sesamfrön runt rullarna! Den där gröna sjögrässalladen är för mig ny. Smakar sådär men jag åt upp, då jag gissar att den är supernyttig men alldeles särskilt mycket antioxidanter och annan nyttigt grejs!

IMAG0984

Ganska platt är den också, tillsammans med att den är full av studenter gör att det cyklas en hel del. I dag hade vi – 15 grader i morse. Verkar inte hindra Uppsalaborna att ta cykeln ner till stationen!

I kväll ensam hemma, Axel hos Lovisa och Magnus ut med jobbet. Synd att det är torsdag så man måste städa Ledsen 

PS Jag är inte helt neurotisk om det där med att städa på torsdagar men nu är det behov + att pappa kommer i helgen och vi skall vara på Getis så då hinns det inte DS

2 kommentarer:

Åsa E R sa...

Vi har härmat det där med att städa på torsdagar numera och det är ju inte så kul på själva torsdagskvällen men rackarns så skönt när man kommer hem efter jobbet på fredagarna!

mammaxtre sa...

Oj så många cyklar :-)

Kram