02 februari 2012

Nattjobb och lunchträff

 

IMAG0957

Efter en osedvanligt lugn natt på jobbet sov jag som en klubbat säl 4,5 timme. Sen måste man upp för att kunna sova i kväll igen. I dag är det Lindas födelsedag och jag bjöd på lunch. Fast det skiljer 13 år på oss och fast vi är på olika ställen i livet har vi funnit varandra. Inte en tyst minut blir det när vi träffas. Alfred var också pratsugen. Han nya snack låter mer som gnäll, fast just det är han nog helt omedveten om Ler

IMAG0955

Tänk när ett decilitermått kunde få dom att le? Nu krävs minst en ny hockeyklubba typ.

IMAG0960

Jag blev nostalgisk och plockade fram Boken om mig, Axels fanns hemma (Oskar och Lukas som flyttat hemifrån har sina själv)

IMAG0961

När jag gjorde Oskars sa alla att det där ids man bara med första barnet och min syskonskara är det bara storasyster Gun som har en. Men eftersom jag gillar att skriva så har alla tre en lika tjock, välfylld och sönderbläddrad bok. Mycket minnen!

I kväll kommer pappa hem från Australien (mamma och Gun också men dom kommer jag inte att träffa i kväll) Vi ska äta hamburgare och kolla på Luleå-Växjö. Och morgon gott folk, då är det redan fredag!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Men oj, kommer de redan hem från Down Under. Oj så fort tiden går.

Mysigt med en liten bebis hemmavid :-)

LindaF sa...

Tusen tack för idag, var mysigt att vara lite ensamma... Och du, åldern är bara en siffra ;) Kramar till dig!

Lill-Åsa sa...

Hoppas pappa inte är för jetlagad. Annars finns det väl risk för att han åker hem mitt i natten/väldigt tidig morgon. Kram på dig syster