26 februari 2012

Man är bra på att unna sig

 

I går tippade jag 3 matcher på Lången och alla gick in (1x2, inte resultat) Jag satsade 100:- och vann 1496:-. Liknade gjorde jag för 2 veckor sen. Otroligt för jag är ju ingen “raketforskare” vad gäller att tippa hockeyresultat. I väntan på den riktiga våren har jag ett tag känt att jag inte står ut. Samtidigt kan jag inte ta en veckas semester eftersom jag vill ha semesterdagar till i sommar och att åka till Australien för i december/januari. Det här blev en kompromiss. Ingen sol och värme men god mat och miljöombyte. Resan gick på ca 1000:- och hotell i 3 nätter lika mycket och vi åker redan om 12 dagar.

IMAG1002

Färgen på Le Creuset grytan fick bli den som matchar mosaiken i köket*

 

*Vi bor ju nästan i ett nytt hus. Det var 1 år när vi köpte det för snart 4 år sedan och jag älskar det. Alla val på väggar, golv, badrum och kök är i min smak utom just mosaiken i köket. Den är ju inte tok-ful men mer passande ett badrum än en kök?! Jag vill byta ut den till Marockansk inspirerat kakel. Så småningom, projektet ligger långt ner på vår do it lista. Men man kan ju se till att någon turkos detalj i det...

4 kommentarer:

Mamma sa...

Låter snyggt med den Marockanks stil. Ja, Budapest är jättefint. Ni måste gå till saluhallen som är fantastisk. Badet på bilden är Gellerbadet. Jisses, där fick man massage som heter duga. Jag var där bara en lång weekend på en bjudresa av en läkemedelstillverkare. Gratis är gott.
Kram

Åsa E R sa...

Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att använda vinstpengarna på. Miljöombyte och kvalitetstid med mannen. Man har ju dessutom bara hört positivt om
Budapest.
Kram

Lill-Åsa sa...

Jag vill också åka till Budapest. Det är så jävla långt bort dock. Vi får nog ta någon Europa-turné någon gång med favoritstäder och städer man ännu inte har sett. Väl investerade vinstpengar och grattis till vinsten!

mammaxtre sa...

Vad roligt med vinst, grattis!