09 oktober 2011

Tankar från veckan

I måndags slogs en kriminalvårdare ihjäl på ett häkten inte långt från mig. På grund av en anledning så rör det mig nära (ni som känner mig in persona förstår)Mina tankar har under hela veckan funnits hos den dödade kvinnans anhöriga såklart, kan man tänka sig något värre än att ens barn/syskon dör? Hon var i min Oskars ålder.
Mina tankar har också funnits med all inblandat personal. Tänk vilka tankar du själv skulle få om just du arbetade där en kollega blivit ihjälslagen? Och vad är priset att jobba med det yrke jag valt? Men mina tankar går mest till frågan hur det kunde hända? Inte säkerhetsmässigt för jag tror att vi aldrig fullt ut kan skydda oss mot sånt här utan vad jag undrar är vad som händer i huvudet på denne Erik? Hjärnans psyke som vi vet så lite om. Jag tänker också på denne Eriks mamma, pappa och syskon. Får dom några sympatier alls? Tänk om 1000 år kanske vi vet lika mycket om själen som om kroppen.

I övrigt har vi haft en fantastisk helg, i morse sov jag till 09.30 (ljug för jag vaknade 06 av att migränen som pågått halva lördagen var tillbaka men efter 100 mg Sumatriptan och spikmatta somnade jag i från den) Låg sen till 12.30 med DN och IPad:en i sängen. Sen har vi varit i svampskogen och nu har vi just avnjutit en fantastisk middag. I kväll ser vi på Svinalängorna, jag älskade boken och har kanske väl höga förväntningar om filmen.




1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Ja usch det är svårt att släppa det hemska som hände på häktet.

Härligt att er helg varit underbar. Det börjar se riktigt höstigt ut. Mysigt.