21 oktober 2011

Många mil blir det

Första dagen på nya jobbet. Uppsala och Västerås har jag besökt. Känns spännande, nervöst men också mycket roligt. Samma moderbolag men nytt verksamhetsområde (som jag inte kan) och ny titel. Huvva, stundvis undrar man varför man kastar sig in i saker man inte kan. Varför är man en som inte bara nöjer sig?

IMAG0805

Hemma hos mannen dricker vi upp min fina morsdagschampagne från sönerna och äter havskräftor, rökta räkor, ailoi, baguette och hummer.

IMAG0806

I helgen vakas lite jobb men också sovmornar, långfrukost, och förhoppningsvis lång morgontidningsläsning ända tills morgonen blir förmiddag. Promenader och förhoppningsvis sommarstängning av stugan.

Dagens i-landsprobem:

Min locktång som fungerat sisådär med spännband var ännu het när jag la den i skuffen i Motala i onsdagsmorse. Den hamnade i kläm i går när jag knuffade igen bagageluckan. Nu är den DÖD! Fick ta papiljotterna i morse när jag ville se lite snygg ut förta dagen på jobbet. I morgon blir det jakt på en ny. Min älsklingslocktång finns inte längre i butik vad jag vet. Min frilla tar 4 minuter att fixa med hjälp av den, nu får vi se hur det blir…

Dagens sorgligaste:

Lukas käke har läkt helt fel och bettet blir fel. Ny operation på måndag. Man får lov att bryta upp käken igen, nya plattor och längre konvalescens :´(

                                       Trevlig helg på er alla!

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vad roligt med ny tjönt inom företaget, det har du takat tyst om.... Vad trist emd Lukas, jag smäller av så trist. Stackars!

Hälsa finaste maken och ge honom en bamsekram från mig är du snäll.

Kram till dig också vännen min

Gun sa...

Stakars Lukas, låter s#*t jobbigt.
Ny tjänst, kul. Vad är skillnaden på gamla och nya?
Kram å trevlig helg

Åsa E R sa...

Grattis till nya jobbet! Vad innebär det?
Stackars Lukas! Hoppas att det ordnar sig för honom snart.
Kram

Mamma sa...

Stackars Lukas säger jag. Visst önskar man att man kunde ta över lite åt dom så man kunde dela på det onda.
Man får gratulera till den nya tjänsten vad det nu innebär.? Mer jobb? Kan inte släppa på helgen?
Låter inte bra säger en mamma som är rädd om dig!
Stor kram