25 oktober 2011

Hårddisk

Min egna kroppsliga hårddisk har ett virus eller möjligen en bugg. Kan inte riktigt sortera och strukturera tankar som jag brukar. Skyller på nya jobbet. Där finns en djäkla massa förkortningar som alla slänger sig med och som jag (ännu inte) förstår.

Hemma har vi köpt en ny (extern) hårddisk, våran gamla dator håller på att packa ihop och vi har i kväll lagt över all data från den som vi vill spara. Mest foton, oj vad roligt att kolla på. Här kommer ett axplock:

Vänner

                                 Jag och finaste Eva i NY (2006)        

Kamera 20051129 070

Liten knubbis som säkert har samma vikt i dag men en meter längre, typ.

P1010059

                                                Liten söt Lynn

Skannade bilder Marie 002

       Kortet som var i LT när Axel föddes

P8200094

                Mina fötter i Medelhavet (Samos 2009)

Man inser att man är lyckligt lottad. Under våra 5 år tillsammans har vi varit i 4 världsdelar (Asien, Afrika, Nordamerika och Europa såklart) Många resor inser man och hoppas på många, många fler.

         I morgon är det en ny dag, tack och godnatt från en trött en Ler

6 kommentarer:

LindaF sa...

Åh var i Afrika var ni? Antar att ni har många resor kvar även sådana som inte är geografiska :) Sov gott söta du!

Lill-Åsa sa...

Tänk om inte foton fanns. Då skulle man nog inte komma ihåg så mycket.
Hoppas att din hårddisk snart lugnar ner sig och att det gått bra för Lukas. Kram.

Marie KJ sa...

I Tunisien (jag VET att det knappast gills som Afrika, men det ligger faktiskt där) Vi kryssade ju i Medelhavet på vår bröllopsresa, ett stopp var i Tunis!

LindaF sa...

Joho, jag tycker också att jag varit i Afrika och jag var också i Tunisien. Förvisso i 3 veckor men nog har ni också varit där :)

Gun sa...

Så liten hon va där, lilla Lynn. Mitt godis
Du lär dig nog snart alla nya förkortningar
Kram

Mamma sa...

Du var ju i Tunisien 2 veckor i tonåren. Det räknas väl.
Kramar