27 oktober 2011

Puh

 

Under veckan har jag ångrat mig fler gånger om. Men i dag känns det rätt ok. Som hela livet, upp och ner alltså. 84 mil, mornar då klockan ringt 03.00 och en tågresa har avverkats. Förutom hårt arbete också massa sommarpratare och Sarahs nyckel (otroligt bra bok!) Som jag sagt förut, det finns alltid 2 sidor av en sak...

Som en smitare flyr jag nu under helgen inkl. fredagen (ett krav när jag tillträdde) Oskar och Axel fick en weekendresa i födelsedagspresent förra året. I morgon bitti åker jag och min först respektive sistfödda till Hamburg och dricker öl (jag och Oskar inte Axel) äter korv och surkål och UMGÅS. Någon som varit i Hamburg och kan ge lite tips?

Ha en bra torsdagskväll alla, jag ska heja på Luleå och se Robinsson (om jag håller mig vaken)

//Er somnolenta Bloggerska Marie

6 kommentarer:

LindaF sa...

Du är en kvinna jag beundrar. Jag hoppas jag har hälften så mycket ork som du när jag börjar jobba igen! Du är modig Marie! Ha en underbar helg med dina söner och ta både en öl och ät en massa surkål för mig ;)

Mamma sa...

Känn dig inte som en smitare. Känn det istället som en belöning för allt hårt arbete. Det är du värd. Och ha nu en underbar weekend med dina killar. Du vet ju hur mycket jag har uppskattat att resa med mina vuxna barn.Finns inget bättre ressällskap.
Kram till dig, Oskar och Axel

Lill-Åsa sa...

Hoppas att det inte alltid blir så tidiga morgonar. Det skulle ju ta kål på den starkaste. Vad underbart med lediga fredagar dock.
Har aldrig varit i Hamburg men det låter större än Lubeck :)
Ha det fantastiskt och hälsa killarna.

Lotta sa...

Jag håller med Linda, jag beundrar dig. Ge mig lite av din energo, gudarna vet att jag behöver detta.....

Ha det riktigt härligt i Hamburg. Fasiken vad roligt att åka iväg med sina barn!

Kram

Sjuksköterska sa...

Vi håller ställningarna på arbetet medans du är borta... Tror jag...

anna of sweden sa...

Trevlig resa! Njut!