04 juni 2011

Livet har sina goda stunder

Mamma och jag gick en långpromenad i morse och sen har hon hjälpt mig att gallra bland salladen, morötterna, rädisorna och rödbetorna. Mammor kan så mycket grejer! Det var ju inte allt för svårt så nu efter mammas lektion skall jag nog klara det själv.

IMAG0558

När mamma och jag satt oss på stranden för att lapa sol kom Magnus och Björn, de hade köpt massa virke för nu vankas det ny altan. Hjälpte att bära och det är ju ungefär så mycket jag kan hjälpa till med under ett altanbygge. Laga lunch till en byggare kan jag ju också. Sill dagen till ära. Finns det något godare en varm sommardag än salt matjessill. Hoppas att ni noterar att frun i huset dricker lågkaloriöl :)

IMAG0559

Nu vankas lite sollapande och bokläsande innan man gör någon nytta igen!

                                 Trevlig helg på alla!

1 kommentar:

Lotta sa...

Det låter som en riktigt bra dag.

Kram till dig vännen