18 juni 2011

Förskott

I går var det sommarfest på vårat Kalixkontor. Riktigt trevligt, god mat och många glada människor. Som grädde på moset vann mitt lag 5-kampen :) Ni som känner mig vet ju att jag ogillar att förlora (milt uttryckt) Festen låg nere vid Kalixälven i ett fantastiskt vackert hus. När klockan var strax före midnatt satte jag mig i bilen och åkte mot Luleå. Helt ljust ute hela natten trots att solen går ner någon timma. Otrolig känsla att köra i midnattssol. Lite vilse och fel när jag väl var i Luleå men det var väl att räkna med.

Lidö-Luleå 076

I morse var vi till Kallax och lämnade tillbaks bilen som jag hyrt. Sen gjorde vi stan. Inge större fynd men min spenderarresa i Värmland gjorde att shoppingådran höll sig lugn.

Lidö-Luleå 078

Vi har också hunnit med att kolla på en lägenhet, en trea med fantastiskt läge och utsikt. Tydligen skall en till tittas på innan man bestämmer sig. Nu ska vi ha ett litet 45 årskalas i förskott. Mamman fyller år i dagarna och mellansonen är ju som sagt 100 mil hemifrån. Jag fick en present som jag önskat mig och blev verkligen glad över, av min ena underbara unge!*

Lidö-Luleå 082

    Nu vankas tacomiddag med jordgubbsmarängtårta och familjemys.

*En fin skylt med mycket kloka ord att ha i trädgården eller möjligen på Getis av Ernst Kirchsteiger (tvekar, tar jag ut allt fint på Getryggen riskerar ju vårt radhus “på vår gata i stan” att bli aningen torftigt (ytterligare ett problem att sortera in under rubriken i-landsproblem) Odla - i plåt

4 kommentarer:

Lotta sa...

Vad roligt med skylten. Svärmors rostar så fint här ute på landet :-)

Kramkram

Lill-Åsa sa...

Jättefin skylt. Kloka ord. Ja det är en konstig känsla när det aldrig riktigt blir mörkt, men så perfekt att köra bil i tycker en som har lite taskigt mörkerseende. Fina killar du har.

Gun sa...

Super fin skylt med mycket kloka ord. Va mysigt att vara uppe hos Lukas. Jag tycker du ska sätta upp skylten tär du ser den mest :) kram kram

Mamma sa...

Jättefin skylt. Jag säger som Gun. Sätt den där du ser den bäst! Och så mysigt att få rå om sina fina pojkar. Tänk så rik man är! Hälsa dom
Kramar