28 juni 2011

Att fånga dagen

Eller snarare kvällen. Kvällarna känns så himla långa när det är så ljust. Medans mannen har fixat ute har jag fixat inne. Skurat ur skafferilådorna bland annat. Någon har nämligen spillt något geggigt och denna person måste ha trott att lådan var självrengörande. Det var den inte och heller inte alla burkar och påsar som också fått klet på sig.
Jag och Axel har beställt böcker från adlibris som kom i dag. Längtar efter att sätta tänderna i dom men innan jag gör det skall jag slutföra Min kamp.

I övrigt har Axel börjat sommarjobba idag, jag har jobbat och åker nu igen kommunalt till och från jobbet, vi har sett Allsång på Skansen (och ger Måns klart godkänt)

Ha en bra tisdagskväll alla!


3 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Ja kvällarna blir så galet mycket längre när det är ljust ute. Vad kul att Axel sommarjobbar.

Lotta sa...

Vad roligt med sommarjobb för Axel. Perfekt!

Klet här och var är mindre roligt.....


Vi ses snart :-)

Mamma sa...

Vad kul för Axel med sommarjobb och för mammas plånbok! Jag har precis börjat på Lilla Hibiskus. Verkar bra. Älskar att läsa böcker där man samtidigt lär sig en hel del från andra kulturer. Ha det gott
Kram