05 juni 2011

Juni

IMAG0565
I går kväll tog vi båten över till Skansundet. Grabbarna tog en öl och jag och Maria ett glas bubbel. Massor av folk och var där och även en liten trio som spelade och sjöng. Kvällssolen är magiskt vacker men i ärlighetens namn var det rätt kallt. Väl hemma i stugan igen satt vi uppe till 01.30 och spelade kort. Vem som vann tänker jag inte berätta :(IMAG0563                                                     Jag och kärleken min
I dag har jag läst ut både min pocketbok (Presidentens hustru) och min ljudbok (Det fjärde offret) Ger den förstnämnda 5+ och den sistnämnda 3+ När Maria och Oscar åkt hem och grabbarna bara snickrar så gick jag ut på en långpromenad. Underbar dag för det då solen skiner fast det inte är allt för varmt. Otroligt vad det luktar gott ute nu. Juni är nog min absoluta favoritmånad på året. Ljusast av alla månader, vackra färger och dofter! Snart kommer skolavslutningar, midsommar och sen fyller jag ju år (vad det lider)
IMAG0574                      Den är stora båten är just på väg in i farleden
IMAG0575Och så här ser altanen för tillfället ut. Mycket mätande och pilljobb men nu går det undan!
                  Tack för att du tittande in, ha en bra fortsatt långhelg!
IMAG0571

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad härligt att bli med en altan. Vad duktig han är maken din :-)

Juni är en fin månad, jag håller med.

Kramkram