02 juni 2011

Lillasyster Åsa 40 år

P8060186

P1060460

Thailand 028

I dag är det 40 år sedan jag blev storasyster. Det sägs att det är synd om mellanbarn men där håller jag inte med vare sig i eget fall eller mina barns. Det är ganska exakt på månaden  5 år mellan mig och Åsa. Således var hon mest i vägen som barn men när jag “blev stor” och fick familj kom vi närmare varandra, en perfekt barnvakt till mina grabbar en period. Sen har hon ju bott i London och i Israel och nu mera i Australien och då är det ju svårare att hålla daglig kontakt (stämmer ju inte kommer jag på när jag skriver, vi hörs faktiskt varje dag på fejjan eller via våra bloggar!). Utseendemässigt är vi lika säger alla. Bara med den skillnaden att hon är liten och jag stor (som exempel är Åsa typ 160 cm lång jag 171, i skor har Åsa 36 och jag 41)

            Stort Grattis älskade lillasyster, snart ses vi!

1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Tusen tack älskade syster. Vilka fina bilder du lyckats hitta på mig. Det är inte det lättaste då jag oftast inte blir särskilt lyckad på foton. Jag har faktiskt 38 i skostorlek så riktigt så små fötter har jag inte :)Ses på måndag, kram kram