03 augusti 2009

Sommaren är tillbaks!

Och vi har 3 veckor kvar av semestern! Efter att ha tillbringat dagen på stranden, vad är då naturligare än att åka och kolla på hockey?

Bild0253

SSK:s A-lag startade säsongens isträning i dag och hade gjort ett event av saken. ½ priset i souvenir shoppen gjorde att jag fyndade en tröja jag länge kollat på:

4874_200 Nu är ju saken den att jag inte alls är särskit intresserad av ishockeyn i sig men slumpen gjorde att jag skulle ställa upp i tävlingen “mest sedda hockeymatcher” och få en hyfsad placering. Med en fd make som spelat och 3 söner som alla spelat har det blivit åtskilliga matcher. Allt från Björnligan till Tre kronor. Jag är således tämligen ointresserad av sporten (har nyligen lärt mig vad off side är) men jag tittar när någon jag älskar spelar och tycker det kul att gå på hockey, ett sätt att träffa folk på och umgås helt enkelt. I dag var det förstås Lukas jag var dä för att se. Sötast i hela truppen (och jag förstår att jag inte är helt objektiv men många håller nog med) Han har det lägsta numret (5) och blev presenterad först av alla.

Ensam kvar i stan har jag städat badrum och dammsugit. Till min ensamma middag skall jag äta skaldjur (kräftor och räkor) då tonårssonen ämnar äta hos sin far (och jag som ville umgås, men hans farbror och kusiner kommer på besök och det slog tydlige högre än mamma) Söm lök på laxen har jag hyrt 2 filmer: Revolutionary Road och Changeling. Lyxig egen kväll alltså, I love it!

2 kommentarer:

Pingvinfamiljen sa...

Jättefin tröja verkligen! Lite i min (Lill-Åsa) stil. Skönt med egenkväll! Njut och njut av hela 3 veckors återstående semester semestern. Vår är slut, snyft...

Lotta sa...

Vännen, jag var på Scaniarinken kl. 17.50. Satt på trappan och solade innan det blev handling på Maxi bland annat. Var du där då ?