04 augusti 2009

Fiskelycka

Blev de för de som stannade kvar på Getryggen. Magnus drog upp denna Gös i går kväll. Eftersom vi skall på Skansen i kväll med picknick får den avnjutas i morgon.Bild033 Om filmerna jag såg kan säga: Changeling, lite bättre än jag trott. Revolutionary Road, tja som scener ur ett äktenskap i Regi av Ingmar Bergman. Fantastiskt skådespeleri! Jag ångrar inte att jag sett den men det krävs nog att man är 40+ med minst ett kraschat äktenskap bakom sig för att man skall få ut något av den.

Kunde inte somna sen, var vaken till 02.00 då jag kom på den geniala idén att spika en stund. Somnade på mattan 30 minuter senare och rullade av och sov sen sött vidare.

Det finns en jättefin bild på Lukas från i går från ispremiären. Klicka på bildgalleri, den 5:e bilden är han. På sista bilden ser man faktiskt mig, Magnus, Malin och snett bakom mig Lukas pappa.

I dag skall jag ge blod, leta efter en klänning* och åka till skansen.

* Kommer ni i håg den vita Esperit klänningen jag köpte till ovan nämnda sonens student? Nu är den på halva priset och eftersom jag älskar den tänkte jag köpa en precis likadan fast i svart Det är det som är tantvarning läste jag i nya Tara, att köpa flera skor/kläder av samma modell fast olika färger. Vem bryr sig? Jag får väl vara en tant då (jag bloggar ju ändå så mycket om blommor, sylt och svamp ;o))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som jag måste hyra åtminstone en en av filmerna! Vadå tantvarning? Åldern sitter i själen. Kom ihåg det? Jag känner de som alltid varit tanter, oavsett ålder.
Hoppas vi kan ses nåt i nästa vecka kanske om ni är på Getis.
Bara två dagar kvar till semestern. Jippiee
Kram mamma

Anonym sa...

Den där fisken räknas ändå inte Magnus! Om inte jag är där så är det ingen tävling ;) / Lukas