26 augusti 2009

Lilla patteklappardagen

Som Fylking kallar onsdagarna. Börjar ha lite koll på jobbet, fast jag har vare sig namn eller ansikten på alla vi hyr in.

Hem via Plantagen och planterade nya blommor i krukorna ute (skulle fotat men glömde, det får bli i morgon) Lagade mat och körde sen Axel till ishallen. Jag som dagen till ära skulle vara funktionär tog mig en timmes promenad i väntan på vår samling. Jag fick räkna skott på mål samt vakta utvisningsbåset för bortalaget, det är det jag brukar göra när jag är funktionär, för det är det enda jag klarar. De andra rollerna är: Skriva matchprotokoll (har aldrig lärt mig), vara speaker (hatar min egen röst, särskilt i mikrofon) eller sköta klockan (svårast)Axel Träningsmatch mot Järfälla vars tränare verkade tro att det var NHL final, klagade på varenda domarbeslut, skrek och bar sig allmänt illa åt. HALLO, pojkar 16 spelar träningsmatch! Vi förlorade med 2-4 men en liten tröst är att Axel gjorde ett av målen.

Bild0309

Nu har jag duschat mig varm (tänkte åka i kjol men mannen bannade mig) Jag hade collagetröja och nike-brallor men frös som en hund (om nu dom fryser så värst mer än andra djur) De andra mammorna (vi var bara mammor i funktionärsbåset  i dag) hade fleecetröjor OCH jackor. Orkade jag skulle jag brygga mig en kopp te men jag går hellre och lägger mig.

Tack och godnatt!

Inga kommentarer: