10 augusti 2009

Akkurat

Akkurat_1

Hem för att hämta min bil från verkstaden samt äta musslor med Eva, Kamilla (och förhoppningsvis) Annelie på restaurangen vars logga ni ser ovan. Hann städa Axels rum (försvarar mig med att jag aldrig städat Oskars eller Lukas rum) men jag har bara ett hemmavarande barn och jag hjälper honom så som min mamma hjälpte min lillasyster Åsa att putsa fönster (sedan hon flyttat hemifrån) Den lilla sötnosen (14,5 år och 183 lång) har (tyvärr) inte ärvt sitt ordningssinne efter mig, kan jag meddela. Shit pommes frites så rörigt, dammigt och kaos! Jag tröstar mig här med att det finns andra tonåringar som inte är/har varit bättre Bl.a. Lotta och Gun förstår kanske vad jag menar.

Bilverkstaden ringde just och vi skall så fort Magnus är hemma från svampskogen åka för att hämta den. 9970:- skulle det kosta. Det är självrisk och service, apdyrt för mitt stackars företag som snart lär ångra att dom gav mig tjänstebil.

Hörs i morgon, då med bildrapport om kvällen i goda vännerslag på Söders höjder.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Ha en trevlig kväll och hälsa så gott!

Kramar från en som nu kan tvätta fönster själv :)

Åsa E R sa...

Kan trösta dig med att vi kommer att storröja (om det finns ett sånt ord) Pontus rum när han är i Skåne...

Mona H sa...

Hej hej Marie! Mona i Smébacken här. Så trevligt att hitta den här sidan och så himla kul att längre ner i bloggen även se bild på Karin, Gun och Åsa. Det var typ länge sen... Hälsa alla så gott från mig.

Lotta sa...

Lotta som förstår precis vad du menar.... För övrigt såg jag sonen och ex maken i morse när jag lämnade av Marcus på Scaniarinken. Hoppas ni får en toppenbra kväll.

Maribella sa...

Hoppas kvællen varit bra!!
jag vill oxå med någon gång....!
Kram